Sunday, August 12, 2012

Gelandangan...aku tanpa rumah dan tanpa mereka

  Cerita semasa puasa...
                 
                Pada suatu hari di bulan puasa yang dimuliakan,saya di maklumkan dengan satu usaha bagi membantu orang-orang yang tidak berumah atau" homeless",dalam bahasa mudahnya golongan gelandangan.
               Tanpa berfikir-fikir saya mewar-warkan aktiviti ini kepada kawan-kawan dan sahabat yang pasti akan membantu.Di bawah merupakan laporan aktiviti pada Jumaat lepas...


  Gambar boleh bercerita,dan saya tidak sanggup melihat gambar-gambar yang dipaparkan.Bayangkan,jika satu hari nanti kita hanya berbantal di bawah bintang,tidur beralas kotak,makan sisa lebihan,dihina ,dicemuh oleh manusia.....

    Mereka ini bukan berada di negara perang,bukan juga ditempat konflik.Mungkin ada yang menuduh,mungkin ada yang berprasangka.Cuma saya pasti tidak ada insan yang minta dijadikan sebegini.



    Semoga golongan ini terus didekati.Kepada rakan-rakan yang terlibat secara langsung atau tidak langsung,semoga anda semoga diberi kekuatan dan keberkatan.Ameen.Kepada yang melihat tanpa rasa apa-apa...semoga anda dikurniakan sedikit "rasa".

No comments:

Post a Comment