Thursday, May 31, 2012

Musafir

  Dua  hari yang lepas saya kembali ke Kuala Lumpur untuk aktiviti ziarah.Saya  hanya mempunyai 48  jam sebelum en suami berangkat ke Tehran.Kembali ke Kota bharu,terus disambung dengan pertemuan.Berjumpa bermacam ragam.Kami tidak sempat pulang ke Johor.Jarak yang jauh memerlukan 36 jam minimun,dan saya di pinjamkan hanya 48 jam  yang penuh.
    Melihat sampul diatas meja ,membuat hati saya berbunga,Menerima kiriman dari kak Halime Abla,kacang hazel tanda ingatan,stokin menutup urat -urat kesejukan dan sehelai tuala mengusap muka yang kepanasan.Benarlah kata orang,benarlah kata  agama,silaturahim itu mahal harganya.
  Di Kuala Lumpur kami  menginap di  Marriot hotel.Em suami memerlukan sedikit tenang.Dan saya juga memerlukan sedikit ruang.Kami akan kembali ke Kota Bharu dengan hambatan kerja.Dari Tehran,seperti biasa suami kesayangan saya akan ke Istanbul.Lagi dan lagi....
   Hidup dalam permusafiran,tidak sama hidup seperti insan biasa.Orang yang berkelana ,hanya mempunyai tuhan...

No comments:

Post a Comment