Saturday, May 19, 2012

Jurassic Park



  Ini ala-ala Jurassic Park di Forum Istanbul.Forum ni macam Mid Valley di Malaysia.Saya menaiki tram,,,or metro,saya pun tak ingat.Pelancong memang tidak ramai,disebabkan ia bukan kawasan pelancongan yang popular.Saya ke Forum untuk mencari  kemeja suami.Kualiti fabrik di Turki  menepati fabrik Eropah,harga lebih kurang Pavillion Kuala Lumpur.Ada sesetengah butik pakaian menjual design butik yang hampir sama dengan Aigner dan beberapa butik lain.Dek kerana anak saya ternampak beberapa ekor T-rex,segala rancangan membeli terbatal.Terus mengambil tiket lebih kurang 90 lira dan enjoy 4D film  yang amat menakutkan si Maryam.

Masa ni masih ok,selepas 10 minit,memeluk saya dalam ketakutan sebab kualiti 4D di sini saya realistic.Kemudian di bawa ke segmen -segmen mengenal dinasour.Mishaal memang gembira boleh jumpa dinasour,dan kami suami isteri sering terpinga-pinga sebab 100% tour dalam Jurassic Park ini in Turkish.Memang kami ni "yabanci"yang lain semua lokal.



Ini dihadapan Jurassic Park,ada replika telur.sempat juga "dipaksa"rela oleh anakanda berdua membeli replika dinasour.



nota...Tram dari Sultanahmet di tukar kalau tak silap di zeyturburne untuk ke Forum..kalau silap tolong maafkan saya.Kanak kanak sebesar anak saya,free sahaja,tidak perlu membayar kos pengangkutan.

1 comment:

  1. Salam Yong,
    gi Istanbul Forum ya? Akak sekali terpegi Forum ni , naik bas servis percuma dr rumah, pakai naik jer. Adalah 15 minit perjalanan. Akak heran nak ke mana. Selalunya bas servis ni dedekat jer. Hmmm ropanya mega Mall. Pusing2lah jugak 2-3 jam dlm mall ni. Tapi sekarang dah ada banyak Mall dedekat rumah, tak yah gi jauh.

    ReplyDelete