Wednesday, July 4, 2012

Senyum.

          Saya  hampir tidak pasti sama ada saya dilanda kesibukkan atau mungkin sedang bermimpi.Kurang dari 10 hari lagi saya akan mengadakan "event " tahunan yang melibatkan  hampir 700-1000 pengunjung.Dijangka,sebagaimana lazim Menteri Besar,TMB,exco-exco Kerajaan Negeri,Kenamaan-kenamaan akan hadir ke Kompleks Tarbiyyah An Nur.Kos Belanjawan hampir RM 12,000.00 hanya membuatkan saya  terkelip-kelip.Pengurusan acara hampir menjadi rutin,namun kali ini seperti terlampau tenang.
         Dateline,dan kerja pengurusan  dan kelas-kelas berjalan seperti biasa.sepatutnya saya ada kerungsingan,mungkin kali ini Allah memberikan lebih tenang.Perniagaan juga makin melimpah ruah.Saya memang menanamkan niat  untuk meggunakan pendapatan perniagaan untuk kerja-kerja kebajikan dan rezeki saya ditambah untuk golongan yang memerlukan.Telekung project,baju raya fakir miskin,beras,minyak,anak yatim dan masjid menjadi fokus saya pada tahun ini.Alhamdulilah,suami dan sahabat-sahabat banyak menyokong,Lebih mengharukan,anak-anak murid turut menyumbang.Semuanya lebih mudah.
        Pada minggu lepas saya menerima tempahan tempahan telekung hampir 200 helai,tidak termasuk blous,songket ,sejadah ,batik sutera yang berjumlah hampir RM 10,000.Paling ajaib,semua tempahan itu ditempah setelah saya menghantar 10 helai telekung untuk anak -anak yatim .Bila saya maklumkan pada suami,beliau hanya tersenyum.Saya perlu lebih berusaha untuk membantu orang lain.Rezeki yang Allah kurniakan ,kadang-kadang hanya sebagai amanah..
   Semoga di ambang Ramadhan,hati kita semakin tenang.

No comments:

Post a Comment