Tuesday, July 24, 2012

Jom Puasa di Mekah..

      Buah hati pengarang jantung saya sedang berada di Mekah.Visa beliau hanya lulus pada pagi sebelum keberangkatan ke Turki.Pada asalnya suami saya ingin merehatkan minda bersendirian di Haram,namun dek ramai yang teringin mengikut,akhirnya beberapa rakan turut serta.

  

               Ini suasana Iftar di Masjid Nabawi,bersama seorang sahabat.Terbang dengan kapal terbang berlainan ke Istanbul kerana terlibat dengan urusan kerja,Visa beliau ke Saudi  juga siap dalam masa sehari.En Suami dah berjanji untuk kami beramadhan di Mekah pada tahun depan.semoga di perkenan,,,dan saya dapat pembantu yang cekap untuk mengambilalih tugas.


   Ini nasi Hasyi..nasi anak Unta...Sangat popular di Madinah,Sangat lazat dan menyelerakan.Cuma tubuh akan menjadi sedikit panas selepas memakan daging unta.Dikatakan daging anak unta yang paling sedap.Harganya,saya tak ingat,cuma sedikit mahal.



Ini merupakan cara kebiasaan makan di Tanah Arab.Makanan di letakkan diatas saprah danselepas makan,safrah tersebut dibuang.


 Sebelum ke Mekah,suami singgah ke  Istanbul kerana ada diantara rakan yang teringin melihat keindahan negara Turki.Rasanya kunjungan Ke enam bagi tahun 2012.Saya rasa,kami patut membeli rumah sahaja di bandar Istanbul.Terlalu kerap kesana.


 Istanbul sekarang sedang mengalami musim panas.Banyak buah-buahan yang sedap di jadikan jus,




Gambar kredit dari rakan facebook.Ini lawatan ke Iran.Pertama kali ke luar negara menaiki Air Asia.

Ini pula gambar di Masjid Haram

1 comment:

  1. Salam Yong Salina,
    hah itu restoren sandwich ikan palamuk kat Selat Bhosporus. Selalu goda akak dgn bau dia. Hah baguih idea cari rummah dan tangga di Istanbul.

    ReplyDelete