Tuesday, June 5, 2012

Apabila manusia mulai berubah..

  Saya melalui kebiasaan untuk  menerima kehidupan tanpa banyak memikirkan kesan atau di panggil cause and effect.Walaupun di sayangi oleh ayah dan bonda,saya hampir-hampir tidak pernah mengadu  atau bercerita  bagi melepaskan rasa di hati.Tiada istilah memohon simpati atau bercerita kepahitan atau kemanisan.Kemandarian kehidupan membuatkan saya sering berdiri sendiri.
  Saya  amat menyukai laut,tapi hanya sekali saya  meminta suami saya untuk menerokai laut bersama saya.Selepas itu saya  terus lupa,yang saya  amat mencintai laut.Keindahan laut hanya hadir di dalam hati.Saya amat menyukai lukisan.Namun dek kerana tahu lukisan itu mahal,saya melukis dan menitip kehidupan juga  nun jauh di sukma dan sanubari.
   Saya  tidak pernah suka  hidup  tanpa tenang.Hidup di sebalik keserabutan dan orang lain,namun saya cuba.Walau kadangkala  berada bersama kucing lebih membuat saya tenteram.Akhirnya  saya juga  terlupa.Saya terlupa betapa  ketenangan itu cukup saya dambakan.
   kehidupan kadangkala bukan tentang "aku" tetapi tentang orang lain.Namun untuk mencintai kehidupan,ia soal yang berbeza.Dek di telan masa,saya hampir-hampir hilang rasa.
   Saya tidak pernah menyukai kota,lebih -lebih lagi deretan kedai yang menumpulkan nafsu manusia,Namun itu juga kehidupan.Kita hidup juga untuk orang lain.Namun bila semuanya hilang...cinta  saya juga menjadi kelam.

No comments:

Post a Comment