Sunday, January 29, 2012

Mungkin ada yang mendoakan kita..hattta seekor kucing

        Saya   dan suami mempunyai banyak "harta"yang tidak ternilai harganya.Yang paling kami sayang,adalah kucing-kucing kami.Bukan dua,atau tiga ekor ,malah melebihi 20 ekor pada satu-satu masa.
       Sebahagian kucing-kucing ini kami letakkan didalam sangkar.Sebahagian lagi bebas lepas di halaman.Saban hari saya atau suami akan menjamu lima bungkus nasi berlauk ikan bersama frieskies,di campur makanan-makanan lain.Ini rutin kami sejak dari 2006,tanpa berhenti sehari dari nafas yang kami hembuskan.
        Saya leburkan segala"kesombongan" seorang aku,dengan menjadi seorang "khadam"pada kucing-kucing.Membersihkan sangkar,menjamu makanan,menghidu kebusukkan najis,kerengsaan kulit,segala rasa yang tidak terfikir ,saya mampu.

kucing-kucing sayang
  
Kucing-kucing ini mampu menghilangkan resah.Kucing ini mampu buat saya tersenyum.Kadangkala,di sebalik hiruk kehidupan,makhluk Allah yang kecil mungkin lebih "menghargai" kita.


Kucing Parsi kesayangan.Bedah And Pok tih...hilang dicuri orang...mengambil sekali kasih sayang kami berdua...

       Kehidupan di dunia,begitu banyak kebahgiaan.Membahagiakan makhluk Allah,hatta seekor kucing mungkin mempunyai keberkatan yang tidak pernah disangka oleh kita.

1 comment:

  1. Salam Yong,
    Kat rumah mak pun banyak kacuing, ada samapi berbelas ekor. Tapi kat kampong memang senang bela hewan. Ni dok Shah Alam memang tak mampu dan sesuai!

    ReplyDelete