Saturday, February 5, 2011

Pendidikan

...Dalam tak sedar dek urusan seharian,Februari kembali menjelma.Pada 14 hari setiap tahun,saya akan meraikan ulangtahun anakanda Misha'al.Pada tahun ini,Misha'al akan berusia lima tahun.Alhamdulilah banyak perkara yang berlaku mahupun yang akan berlaku.Misha'al semakin membesar,lebih mudah diurus dan makin banyak pula kemahuan serta keinginan.Papa kesayangan sudah merencana untuk membawa anakanda ke Mekah tahun hadapan.Ini semua hanya impian.Jika diizin Allah,semuanya akan berlaku.Pada awal Januari juga ,anakanda sudah mula ke sekolah.Walaupun saya pernah bercita-cita untuk menggunapakai konsep"home-schooling"paling kurang saya boleh tersenyum.Saya boleh menarik nafas lega,kerana kedua-dua anakanda akan bersekolah dengan silibus yang dibina oleh mak ayah nya sendiri.Tadika yang diikuti juga ,tadika yang dibuka oleh ayahanda mertua.Sekolah rendah dibawa seliaan saya.Sekolah menengah pula di bawah seliaan Papa mereka.Kalau boleh saya ingin membuka kolej.Mungkin cita -cita setahun dua lagi..moga-moga rezeki di Permudahkan....

No comments:

Post a Comment