Saturday, February 26, 2011

-Buat sementara waktu ini,Allah menghadiahkan saya dua cahayamata.Untuk org lain jumlah ini mungkin sedikit.Bagi saya pula,syukur yang terhingga.Bagaimana kalau saya ditakdirkan tanpa cahayamata ?Oleh yang demikian,saya hanya tersenyum jika ada yang bergurau senda ttg jumlah anak.Walaupun jumlah dua kelihatan sikit,saya rasa seperti memikul beban 2 gunung.tidak semudah yang terzahir dipendangan mata kasar.Mendidik anak-anak bukan perkara mudah. .Hampir setiap hari terpacul jua keluhan dan kesalan kerana terasa sukar,untuk melaksanakan amanah sebagai ibubapa.
Anak-anak saya tergolong kanak-kanak aktif.Amat sensitif dengan persekitaran.Dalam kata lain,sebagaimana anak org lain,mudah terikut-ikut.Masing-masing mempunyai kisah sendiri.


anak-anak juga salah satu ujian Allah....

No comments:

Post a Comment