Monday, February 21, 2011

Berhentilah menekan diri sendiri..

...Kadangkala saya sering tersenyum apabila mendengar rungutan org lain ttg sibuk,banyak kerja,letih dan sebagainya.Sebagai insan biasa saya juga terasa juga ingin merungut sedemikian.Tetapi apabila saya memulakan sebarang kerja,semua penat akan hilang dengan sendiri.Saya juga percaya,jika saya sibuk,ada orang lain yang lebih sibuk.jika saya penat,adalagi insan lain yang lebih penat.Mendiami rumah yang dikelilingi insan-insan yang penuh dengan jadual,dan masa yang sentiasa dipenuhi dengan kerja,amat menginsafkan saya.Saya hanya ingin menyatakan,apa jua kesibukkan yang kita alami,itu adalah lumrah hidup.Sibuk ialah relatif.Jika sibuk ,tapi masih boleh berfacebook,itu tandanya,kita tidaklah sesibuk mana.Sebab itu dalam meniti usia 30 -an ini,saya tidak berapa memikirkan sangat dengan"keinginan"diri yang bersimpang -siur.Dalam sibuk saya sentiasa ada masa untuk membaca buku hampir setiap hari.dalam sibuk,saya masih mampu untuk melihat bahawa,nyawa ini hanya milik tuhan yang nyata.Apa yang ingin disibukkan ,jika esok kita terbangun di dalam kubur....

No comments:

Post a Comment