Sunday, July 17, 2011

Resepi lagi

Sup tulang dan oat

1.Sila beli daging rusuk yang bertulang,rebus sehingga empuk,jgn lupa sup bunjut .
2.Panaskan sedikit sup dalam periuk kecil,masukkan oat dan tomato,hidang bersama bawang goreng.

Saya suka makan sup tulang beroat ini.


Resepi Harirah..

Harirah merupakan mee yang comel seakan meehoon yang boleh dibeli di negara arab ye tuan puan,

.1.Resepi sebenar tak sempat di curi dari adik ipar,cuma rasanya,bwg merah dipotong dadu,kentang di potong dadu,tomato di potong dadu.Bahan ini di tumis sehingga ke merahan.Ditambah serbuk jintan dan lada hitam.Ditambah air,dan harirah.Kemudian silakan makan.Letakkan daging atau ayam kisar ye.

Singgang..

Sesungguhnya,jika ada anak-anak gadis yang teringin menyunting pemuda serambi Mekah,anda wajib,saya ulang,anda wajib belajar sampai pandai memasak singgang.Malangnya,singgang saya masak masih kurang sedap.Masih tewas,dengan singgang ayahanda mertua,,,

Bahan-bahan...
Ikan ayo...ikan tongkol kalau kat luar negeri
asam gelugor,asam keping
nise,org luar panggil gula melaka,tapi tak sama
lengkuas ,bawang putih,garam gula..

rebus semuanya,,,
masalahnya,singgang saya masih tak sedap...mungkin sebab saya selalu tak ikhlas nak masak...

No comments:

Post a Comment