Monday, September 30, 2013

2008 yang mendidik hati

   Hari-hari saya di Sri An Nur seringkali diwarnai dengai ugutan provokasi ,pemboikotan secara terang-terangkan .Ada kalanya cercaan secara kasar yang di sengajakan.Namun saya tidak pernah bercerita apa yang saya lalui di sekolah.Sumpah seranah dan cacian menjadi makanan membersihkan kesombongan jiwa.Mereka mempunyai misi besar.Misi untuk melihat saya berundur.
   Dengan izin Allah di sebalik'kisah-kisah perit' saya di berikan semangat untuk bertahan.Sekali sahaja saya menangis,hari yang lain saya melangkah dan terus bangun.
    Penghujung tahun 2007,sekumpulan profesional berjaya di Kelantan merancang untuk membina Maahad Tahfiz di Kompleks yang sama.Saya yang hadir secara kebetulan,hanya mendengar dari jauh.
    Menjelang Januari 2008,para pendukung idea untuk membuka sekolah,terus menyepikan diri.Semasa itu terpancar wajah terkilan ayahanda mertua.Sahabat-sahabat yang di harap membantu terus membatu.
    Pada Penghujung Januari 2008,di saat saya masih kelam -kabut menyelesaikan berbagai masalah sekolah rendah,saya di hadiahkan sekeping kertas. Arahan untuk membuka sekolah tahfiz pada Mac.Secara mudah saya mempunyai kurang dari 30 hari memulakan sesuatu yang di tolak oleh orang lain.
      Bagi menguruskan sekolah rendah saya menghadapi defisit perbelanjaan yang cukup besar.Membuka sebuah lagi sekolah,tanpa bantuan logistik dan kemahiran,makin menambahkan pening mencari wang.Mengadu dan mengeluh bukan sifat yang saya miliki.Saya tidak sampai hati untuk mengecewakan orang yang berharap...

Kepada Allah saya berserah

No comments:

Post a Comment