Tuesday, September 24, 2013

Catatan Kenangan 2

       


 Kisah tentang Cinta dan Kenangan

       Saya tidak mengambil banyak masa untuk keliru dan mengelirukan diri.Saya memegang amanah yang amat besar.Misi menyelamatkan sebuah sekolah,misi menyelamatkan harta Waqf yang bukan bernilai seribu malah jutaan RM.
      Tentangan dari berbagai pihak.PIBG menentang perlantikan saya.Guru-guru juga sama.Mereka menghantar mesej jelas. Agresif dan menekan.

   Di Sri An Nur ,saya menghadam sifat politik yang sering ingin menguasai.Guru-guru di sokong oleh PIBG yang dikuasai oleh elit-elit ahli politik negeri Kelantan.Ada Setiausaha Dewan Ulama,setiuasaha Pemuda.Pendek kata yang saya hadapi musuh-musuh yang mempunyai nama dalam masyarakat.

     Menurut mereka,jarang pemimpin di  Sri An Nur akan bertahan. Mereka akan memastikan golongan yang menentang mereka akan kecundang.Bila ia menyentuh tentang parti,saya sangat terkilan.Pendidikan ialah satu bidang yang tidak boleh di letakkan di bawah politik.Ia perlu berdiri sebagai badan yang bebas.

     Pemboikotan,di malukan,khabar angin di sebarkan.Ibu bapa murid di heret sekali bagi memastikan saya gagal.Rupa-rupanya dalam 10 tahun PIBG dan  para guru bersengkokol memastikan setiap guru yang tidak sealiran dengan mereka akan terbuang.Mereka sedang menunggu untuk memastikan Pengerusi Jemaah Pengelola melepaskan jawatan.Sebelum saya hadir,perancangan ini nampak lancar.Mereka hampir berjaya.



Adakah saya sanggup meneruskan? Apa langkah seterusnya?


No comments:

Post a Comment