Monday, January 17, 2011

-visa Umrah 2011

-Menjadi kelaziman,tanah Haram Makkah dan Madinah akan ditutup seketika selepas musim Haji.Sekiranya ada yg menunaikan umrah dalam masa ini,tidak lain,org berkenaan adalah vip ,ultra vvip,yg membayar ribuan ringgit melebihi org lainBagi org awam di Malaysia,visa ini akan dibuka pada 15/2.Maksudnya,en suami akan ^kepergian^ selepas tarikh ini.Kemungkinan juga en suami akan memohon visa bussiness untuk terbang sebelum tarikh 15/2.Urusan visa ke tanah suci ialah perkara 'sacred'.payah ditelah atau diagak cara kerja yang di gelar bangsa Arab.Untung nasib..timbul...Bagi saya disini,semuanya menjadi normal dalam segala kekalutan.Sejak dari 2010-2011 saya masih tidak mengambil cuti.Saya sudah bekerja selama 365 hari yang disambung ke 365 berikutnya.Ikutkan nafsu yang memang raja segala raja,ingin saja saya tidur dan melupakan pejabat dan urusannya.Namun saya masih tidak mampu untuk "berlakon" senggang dalam waktu ribut.Masih ada invois yang beratusan untuk disemak,dibayar,,,,,di hitung..bla,bla,bla.Masih ramai "staff' yang memerlukan sokongan moral untuk terus bekerja.Dan saya sendiri perlu menambah semangat diri,menjadi kerja satu seni yang tinggi harganya..

No comments:

Post a Comment