Friday, October 15, 2010

PENGALAMAN PERTAMA di kota Madinah

ini cerita kami....

Bulan Jun 2010 merupakan langkah pertama saya di bumi penuh keberkatan.Untuk suami pula,ini ntah kunjungan ke berapa.Langkah pertama saya berbaur dengan keliru,gembira dan tertanya-tanya.Jauh disudut hati saya berdoa,semoga ini bukan perjalanan pertama dan terakhir.Solat subuh pagi itu diterminal King Abdul Aziz Mekah.Kami tiba di bandar cahaya Madinah ketika org lain hampir untuk solat Zohor.Tidak seperti org lain,perjalanan saya ke Masjid Nabawi tidak berteman.Suami hanya menunjuk jalan kali pertama,kemudian jalan-jalan itu saya selusuri sendirian.Seringkali saya solat di celah-celah warga Iran atau Turki.Kebiasaanya di tempat saya pilih untuk sujud,jarang kedapatan org Melayu.Saya juga tidak mengambil endah dengan perkara remeh ini.Usai solat,saya akan menghabiskan sedikit waktu untuk solat sunat dan membaca Quran..dan kemudian saya beransur pergi,berjalan keluar sambil menunggu suami.

No comments:

Post a Comment