Saturday, June 29, 2013

Saya seorang usahawan.

           Di musim menjelang Ramadhan Dan Aidilfitri,ramai dikalangan sahabat,ahli keluarga yang mula menjadi peniaga ,menambah pendapatan ,hobi dan meniaga dengan pelbagai sebab..Saya sangat menyokong semangat untuk menjadi peniaga dan semangat untuk mengembangkan perniagaan.
        Bagi diri ini,saya tidak mencari duit dalam menjalankan urusniaga.Saya mencari silaturahim,keberkatan dan satu saluran menyampaikan bantuan untuk orang lain. Untuk kehidupan,pakaian dan keselesaan hidup,semuanya sudah tersedia oleh suami yang tercinta.
      Peniaga mencari keuntungan optimum dan kos minimum,dalam agama,memberi sebanyak mungkin itu lebih mulia.Keuntungan pula untuk di dunia dan untuk akhirat.
       Bagi yang baru bergelar,usahawan,jangan terburu-buru mengejar wang atau impak dari perniagaan,Rezeki itu dari Allah.Bersedekah untuk menambahnya.Jangan risau tentang kos,jangkaan untung kasar atau untung bersih,Allah itu maha mengetahui.
      Jangan menunggu kekayaan bertimbun,baru merasakan kaya,rasa syukur ,walaupun nilai rezeki itu 10 sen sahaja.
       Ke Mekah atau ke merata dunia,bukan kerana keuntungan perniagaan ,tapi kerana rezeki yang Dituliskan Allah.
   Bantu orang lain,dan inshallah kita di bantu.ekonomi adalah satu putaran...perniagaan pula satu ibadah..jika kita seorang yang amanah,,pasti semua urusan menjadi mudah.
   

No comments:

Post a Comment