Saturday, March 12, 2011

DiMAsq

Diantara rutin kerja saya ialah menyediakan kertas kerja.Sering saya diterjah oleh suami mahupun rakan yang memerlukan bantuan untuk rutin ini.Beberapa bulan lepas membantu salah seorang teman kurang mesra en suami untuk memohon dana Kerajaan Negeri sebanyak Rm 10.000.Seawal pagi saya dikejut untuk menyediakan kertas dalam 30 minit.OIsh hampir saya saya menjerit.....terma kerja kontraktor mana saya hadam....alhamdulilah berjaya,tumpang gembira,lebih gembira kalau en teman kurang mesra itu nak belanja makan ayam penyet.Sebelum itu beberapa MOu,kertas pembukaan sekolah ,dana Masjid ,saya sendiri kehilangan hitung.Projek terbaru penghantaran pelajar UKM untuk menyelesaikan praktikal di Bumi Syria.kertas kerja bernilai puluhan ribu.Begitu juga MOU penghantaran pelajar ke Masjidil Haram.Tidak termasuk beberapa siri rundingan yang masih belum boleh dikongsi di sini.Memeriksa detail,mngkaji prospek,menyediakan Belanjawan,memikir alternatif,semuanya dalam petak yang akan di bentang secara secara rasmi.Membuat kertas kerja pun boleh jadi satu kerjaya...kerjaya tambahan .Hehe

No comments:

Post a Comment